๐๏ธ Studio kwaliteit audio en video
โจ Kant-en-klaar opgeleverd
๐ Wij regelen het technische gedeelte
Een podcast is veel meer dan een audiofragment van veertig minuten. Het is een veelzijdig marketingmiddel dat je merk een stem én een gezicht geeft. Want naast het luisterformaat, kan een podcast ook met video worden opgenomen. Daarmee creëer je niet alleen een waardevol gesprek, maar ook een schat aan content die je op verschillende manieren kunt inzetten.
Tijdens een podcast komen verhalen, anekdotes en waardevolle inzichten naar boven.
Juist die momenten lenen zich perfect om te vertalen naar korte, krachtige content:
denk aan snapshots of reels die je eenvoudig kunt delen op social media.
Zo worden de highlights uit het gesprek losse, pakkende fragmenten die nieuwsgierigheid wekken, mensen naar jouw dienst leiden of luisteraars aansporen om de volledige podcast te ontdekken.
Het mooie? Met al één opname zet je een breed en rijk communicatiemiddel neer.
Je bouwt aan vertrouwen, zichtbaarheid én je vergroot je bereik met content die authentiek en persoonlijk aanvoelt.
Kortom: een podcast is niet zomaar een gesprek, maar een strategische springplank naar nieuwe klanten en kansen.


Voorbereiding
๐ Kies een gast.
Dit is een persoon waar je samen mee praat.
๐ Kies je doel (funnel)
Meer bereik? Meer inhoud? Vertrouwen creëren? Retentie? Werving personeel?
๐ Kies het onderwerp
Verhalen uit het bedrijf? Productinformatie? Consumentenadvies? Werving personeel?

Opname dag
๐ Plan de opnamedag
Tip: Bedenk een unieke locatie!
๐ Bereid gasten voor.
Tip: Regel een bedankje of laat ze de podcast gebruiken!
๐ Geniet!
Tip: het is een fantastische ervaring, dus geniet!

Oplevering, feedback en plaatsing.
๐ Feedback op de eerste opzet.
๐ Plaatsing van de videopodcast op YouTube en Spotify
Tip: wij kunnen hierbij ondersteunen.
๐ Plaatsing van de eerste korte video/reel
Tip: Plaats niet alles in 1 keer, verdeel over meerdere weken.
๐ Evaluatie en aanpassen
Tip: meten = weten. Blijf aanpassen en experimenteren.